سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 14 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۷:۵۴:۳۵

صنايع دريايی از برخی مواد قانون محاسبات عمومی کشور مستثنی شد

باشگاه خبری فراساحل: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برخی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار یا بازار خارج از بورس را که از محل آورده نقدی یا مطالبات حاصل شده سهامداران افزایش سرمایه می‌دهند، از پرداخت حق تمبر معاف کردند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت مانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 16 دی ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با اصل ماده 21 این لایحه با 158 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 235 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده 21 این لایحه، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، صنایع دریایی و بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی و صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، به جز (11) ماده(12) قانون مالیات برارزش افزوده مصوب 87.2.17 و تبصره ماده (145) قانون مالیات‌های مستقیم اضافه و از شمول مواد(39)، (40)، (41) و (76) قانون محاسبات عمومی کشور مصوب 66.6.1 و اصلاحات بعدی آن مستثنی می‌شوند.همچنین در ادامه نمایندگان با اصل ماده 22 این لایحه نیز با 166 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 235 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند. در ماده 22 این لایحه نیز آمده است؛ شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار یا بازار خارج از بورس موضوع قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران که از محل آورده نقدی یا مطالبات حاصل شده سهامداران افزایش سرمایه می‌دهند، از پرداخت حق تمبر موضوع ماده (48) قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره آن معاف هستند.



  کد خبر : 230
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :